Gezond afvallen met een koolhydraatarm dieet

Heb jij ook als goede voornemen dat je wil afvallen in het nieuwe jaar? Dan ben je niet de enige. Ieder jaar weer kiezen veel mensen er voor om te werken aan een gezondere levensstijl en op een gezonde manier te willen afvallen. Als je wil afvallen zijn er een aantal stappen die je kunt nemen. Twee belangrijke onderdelen daarvan zijn het sporten en bewegen, en de andere belangrijke factor is je voeding. Met name het laatste punt, de voeding, is belangrijker dan meerdere mensen denken. Er zijn een aantal manieren om je voedingspatroon te veranderen, één daarvan is koolhydraatarm eten. Dat is een combinatie met voldoende sport en bewegen een goede combinatie.

Koolhydraatarm dieet

Het voedingspatroon waarbij je kritisch gaat kijken naar het aantal gram aan koolhydraten dat je per dag binnenkrijgt, wordt ook wel het koolhydraten dieet genoemd. Een volwassen persoon eet gemiddeld ongeveer 300 gram aan koolhydraten per dag. Bij een koolhydraatarm dieet verlaag je dat naar ongeveer 150 gram koolhydraten per dag. Te veel koolhydraten per dag kan namelijk sneller zorgen voor overgewicht, en dat is wat je wil voorkomen. In vrijwel elke productgroep zijn er heerlijke lekkernijen te vinden die laag aan koolhydraten zijn. Verschillende stukken vlees of vis voldoen hier aan, maar ook meerdere groenten en fruit.

Heerlijke maaltijden

Als je je goed verdiept in de mogelijkheden zul je zien dat er verschillende heerlijke recepten te vinden voor een koolhydraatarme maaltijd. Neem als voorbeeld het ontbijt. Hier kun je een heerlijk bakje kwark combineren met stukjes fruit, en voor de extra bite voeg je wat muesli toe. Zo geniet van je een volwaardig ontbijt, dat naast heel lekker ook heel gezond is. Daarnaast bevat het weinig koolhydraten zodat je perfect op schema ligt voor de 150 gram aan koolhydraten per dag. Online zijn er verschillende bronnen te vinden waar je heerlijke recepten kunt vinden en meer informatie over snel afvallen via een koolhydraten dieet. Zo vonden wij een goed artikel waar je veel informatie kunt vinden. Het afvallen artikel is hier te lezen.

Combineren met sporten en bewegen

Voeding is belangrijk als je wil afvallen, maar om voor het maximale resultaat te gaan, is het aan te raden om het te combineren met voldoende sporten en bewegen. Beweging is namelijk altijd goed voor je algehele gezondheid. Probeer dan ook elke dag aan je dagelijkse portie beweging te komen. Dat kan een stukje wandelen zijn of een andere vorm van bewegen.

Lees Interacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *