3 tips om in beweging te blijven

Bewegen in park

Voor de gezondheid is het erg belangrijk om voldoende te bewegen. Toch is het voor velen lastig om de discipline op te brengen om te gaan bewegen. Men staat daarbij niet stil hoe slecht het voor de gezondheid is om niet te bewegen. In dit artikel geven we tips om in beweging te blijven en die je kunnen helpen om een gezonde lifestyle op te pakken.

Ga op zoek naar een sport die je echt leuk vindt

Veel mensen gaan als een soort verplichting naar de sportschool. Ze halen er geen voldoening uit en gaan er puur naar toe om gezond bezig te zijn. Aangezien je jezelf dan iedere keer er overheen moet zetten om naar te sportschool te gaan, boek je niet de gewenste resultaten. Je kunt daarom het beste op zoek gaan naar een sport die je echt leuk vindt. Een sport die je bijvoorbeeld eens zou kunnen proberen is kickboks.

De meeste sportscholen bieden ook verschillende groepslessen aan zoals yoga, hit training, kickbox, pilates en noem maar op. Als je niet goed weet welke sport je leuk vindt, kan het geen kwaad om alle groepslessen een keer te proberen. Wie weet zit er wel een les tussen die je heel leuk vindt. En ga je vaker met plezier naar de sportschool.

Pak de fiets naar het werk!

De meeste mensen die een auto voor de deur hebben staan, kiezen er vrijwel altijd voor om daarmee naar het werk te gaan. Dit is natuurlijk een gemiste kans. Om ervoor te zorgen dat je voldoende beweegt, kun je er beter voor kiezen om de fiets in plaats van de auto te pakken. Mocht je werk tussen de 10 en 20 kilometer van huis vandaan zitten, dan kun je er ook voor kiezen om een elektrische fiets aan te schaffen. Fietsen met een elektromotor is beter dan helemaal niet fietsen.

En als je werk te ver weg is of je hebt niet de behoefte om bezweet aan te komen. Kan je er ook voor kiezen om na je werk een rondje te gaan fietsen of zelfs een lange fietstocht maken in het weekend.

Wandel elke avond

Als je meer wilt bewegen kun je er ook voor kiezen om elke avond voor het slapengaan een stuk te wandelen. Probeer iedere keer minimaal een half uur te wandelen en ervaar de gezondheidsvoordelen. Of als je in de avond geen tijd hebt, kan je ook tijdens je pauze een flink stuk wandelen. Je zal zien dat dit ook fijn is om even je gedachte te resetten.

Naast de drie genoemde tips zijn er nog meer tips in beweging blijven waar je profijt van kunt hebben.

Kijk hier voor meer tips.

Lees Interacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *